Secretaresse Vastgoed - 24 uur
Ben jij de spin in het web waar wij naar op zoek zijn? Lees dan snel verder,
- MBO
- 24 - 24 per week
- €3114 - €3892 bruto
- Zwolle
Net als Greta Ypey (46 jaar) besluit om na 25 jaar afscheid te nemen van de wereld van boekhouden en financiële administratie, komt ze op LinkedIn een vacature tegen voor een coördinator financiële administratie bij deltaWonen. Vooral het feit dat ze vanuit deze functie kan bijdragen aan het woongeluk van een ander, doet haar besluiten om te solliciteren. Een half jaar na haar aanstelling is Greta nog steeds super blij met haar keuze. ‘Bij deltaWonen weten ze precies hoe je medewerkers kunt binden en boeien.’
‘Vanuit mijn nieuwe rol mag ik me bezighouden met procesverbetering en dat is een van mijn persoonlijke speerpunten’
- Greta Ypey, coördinator financiële administratie
Het is verre van vanzelfsprekend dat Greta Ypey (spreek uit als ie-pee) uit Ruinerwold al bijna 25 jaar werkzaam is in de wereld van financiële administratie en boekhouden. Allereerst heeft ze een zogenaamde “gele persoonlijkheid”, wat betekent dat ze toch vooral creatief en niet per se punctueel is. Daarnaast volgde Greta als student de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk (SPW), wat geen tot weinig raakvlakken heeft met financiën. Enige uitleg is dus wel op z’n plaats, vindt ook Greta. ‘Het is heel simpel: na het behalen van mijn SPW-diploma wilde ik aan het werk en via het uitzendbureau kwam ik bij een midden- en kleinbedrijf terecht waar ik lijsten vol cijfers, artikelnummers en prijzen moest invoeren. Dat deed ik blijkbaar zo snel en nauwkeurig, dat mijn takenpakket werd uitgebreid met financiële administratie en boekhouden. Zo ben ik in de financiële wereld gerold.’
Jarenlang heeft Greta het bij verschillende bedrijven prima naar haar zin, maar toch gaat het voor de zomervakantie van 2023 jeuken. ‘Ik was er een beetje flauw van dat mijn werk altijd over geld ging. Bovendien werd ik als financieel medewerker vaak gezien als kostenpost. Daarom ging ik op zoek naar een baan waar ik van meer betekenis kon zijn.’ Greta zit eraan te denken om iets in de zorg of de jeugdhulpverlening te gaan doen en loopt zelfs een dag mee op het Centraal Orgaan Asielopvang (COA) in Zwolle. In diezelfde periode komt ze op LinkedIn toevallig ook een vacature tegen voor een coördinator financiële administratie bij deltaWonen. ‘Dat was natuurlijk wel weer een baan in de financiële sector, maar de tekst over de missie en visie en de manier waarop deze organisatie wil bijdragen aan het woongeluk van haar huurders, sprak me erg aan.’
Via LinkedIn komt Greta in contact met de betreffende recruiter en na wat onderlinge berichten wordt ze uitgenodigd voor een gesprek samen met de teammanager van de afdeling Financiën. ‘Dat gesprek was zo leuk, spontaan en open dat ik heel enthousiast werd. Wat bovendien meespeelde, is dat ik me vanuit mijn nieuwe rol mag bezighouden met procesverbetering en dat is een van mijn persoonlijke speerpunten. Ik vind het mooi om te zien dat binnen deltaWonen continu wordt gekeken hoe processen kunnen worden verbeterd door nieuwe technieken en softwareprogramma’s toe te passen.’
Samengevat vervult Greta sinds oktober 2023 dus een functie waarin ze als radertje in een groter geheel mede van betekenis is voor het woongeluk van de huurders. Ze benut haar sterke kanten optimaal. Én omdat ze een overeenkomst voor 24 uur per week heeft, kan Greta de door haar gewenste balans tussen werk en privé behouden. ‘Ik vind mijn werk heel belangrijk, maar ik ben ook moeder van vier kinderen. Bovendien wil ik graag tijd vrijhouden voor mijn hobby’s. Daar komt mijn “gele persoonlijkheid” weer om de hoek kijken, want ik maak graag glas-in-loodramen en ik boetseer, ik ga regelmatig naar concerten, ik speel gitaar en piano en ik vind het heerlijk om een boek in mijn tuin te lezen als de zon schijnt.’
Kortom, Greta is gelukkig. Thuis, én op haar werkplek. Dat heeft volgens haar alles te maken met de manier waarop deltaWonen haar medewerkers bindt en behoudt. ‘Hierbij vormt vertrouwen de basis. Ik mag bijvoorbeeld zelf weten of ik op kantoor of thuis werk en hoe laat ik mijn werkdagen begin. Ik heb alle vrijheid om bij de koffiemachine even bij te praten met collega’s en kan gezellig met hen een wandeling maken tijdens de lunch. Jaarlijks krijg ik een loopbaanbudget dat ik aan aanvullende opleidingen, cursussen en trainingen mag besteden. Bij de deltaWonen Academie kan ik seminars en presentaties over diverse onderwerpen op het gebied van woningcorporaties volgen. En stel dat ik over een paar jaar een heel andere rol binnen de organisatie wil gaan vervullen, dan biedt deltaWonen me volop mogelijkheden en ondersteuning om te switchen. Ik kan me daarom goed voorstellen dat ik hier nog heel lang blijf werken.’
Afsluitend wil Greta graag nog even vertellen hoe ze vlak na haar succesvolle sollicitatie aanwezig was bij een bijeenkomst bij deltaWonen. ‘Tijdens deze bijeenkomst vertelde een collega over het project Community 4.2 in Zwolle, waarbij reguliere studenten een maatje zijn van jongeren met een psychische kwetsbaarheid. Nou woont een van mijn kinderen ook in deze community en pas die middag realiseerde ik me dat hij onderdeel uitmaakte van dit project van deltaWonen. Toen viel alles op z’n plek. Ik ben heel blij dat de woningcorporatie op deze manier heeft bijgedragen aan het ultieme woongeluk van mijn zoon. Hij heeft twee jaar begeleid gewoond en heeft zich zo goed ontwikkeld, dat hij nu zelf begeleider is. Ik kan je niet vertellen hoeveel dat voor onze zoon en ons als gezin betekent.’
Ben jij de spin in het web waar wij naar op zoek zijn? Lees dan snel verder,
Ben jij een sociaal en oplossingsgericht persoon die graag bijdraagt aan een veilige en leefbare woonomgeving? Lees dan...
Bedrijfsvoering